joi, 15 octombrie 2009

A fi sau a nu fi diferit, that is the question!

De ce in State o tipa precum Lady Gaga ( un PRODUS foarte clar , un produs lucrat, cu marketing cu promovare cum trebuie si in plus aparuta atunci cand trebuie) prinde de rupe, a devenit legenda in doar un an? Pentru ca are acel "x factor", surprinde, e diferita, are o voce de ingheata apele, o prezenta scenica pe care nu o poti rata, te face sa o cauti pe youtube sa vezi ce show a mai pregatit, te amuzi de tinutele ei dar totusi o tii minte.. Acum hai sa ne gandim altfel. Daca maine ar aparea Lady Gugu la noi in tara, o tipa pe acelasi calapod, o tipa care ar avea curajul de a fi diferita, ar fi blamata de toata lumea. Pe youtube ar fi jignita, in ziarele mondene ar fi pe prima pagina spunand ca e ridicola iar noi, toti ceilalati, ne-am intreba ce o fi fost in capul ei si de ce n-a ramas sa cante in baie. Corect? Indiferent ce voce ar avea, noi ne-am lega de look-ul ei, de exuberanta de care da dovada. Acum intrebarea mea este: de ce suntem deschisi la tot ce vine de peste ocean, de ce apreciem ceva ce are succes acolo? Voi va dati seama cati artisti de la noi puteau fi acum superstaruri daca se nasteau in State? De ce suntem atat de incuiati? Mie, spre exemplu, mi-a fost incredibil de criticat parul din videoclip ( o coafura explodata, un par mare si rotund :)) ). Bai, in orice alta tara mergi, nimeni nu se uita ciudat la tine, chiar daca esti imbracat in 1000 de culori, chiar daca ai par doar pe o parte de cap.. Am fost in Amsterdam, unde vorba aia... Daca in Amsterdam lipseste vreun curent al modei, inseamna ca el nu exista. Absolut nimeni nu te cantareste din priviri, iar daca o face, poti sa-l saluti linistit pe limba ta. Sa nu intelegi acum ca iar critic, pentru ca sunt total de acord ca si eu probabil as cantari pe cineva mai "ciudat" pentru ca asa am fost crescuti.. Nu putem sa fim impasibili la oamenii diferiti, e ceva in codul nostru genetic care ne impinge la a spune "baaaaaai". Spuneti-mi parerea voastra, chiar as vrea sa dezbatem subiectul. Va las cu Lady Gaga si varianta acustica a piesei Paparazzi. (GENIAL)

14 comentarii:

  1. Iubita mea..."traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul.."suntem mult prea concentrati pe probleme minore,estompandu-le din ce in ce mai mult pe cele cu adevarat importante..In opinia mea,daca vrei sa fii o persoana de succes trebuie sa incerci sa iesi din anonimat,sa ai atitudine si sa stii sa pui punctul pe I,lucru pe care(cred eu) ca tu il faci foarte bine si poate ca tocmai din acest considerent o apreciezi atat de mult pe Lady Gaga...stau si ma gandesc...oare daca fenomenul michael jackson ar fi aparut acum ar fi avut acelasi succes?sau tot reticenti am fi fost?

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca gandesti in modul acesta si in viata de zi cu zi si realizezi ca tot din jurul tau este un PRODUS si ca esti influentata cum sa faci fiecare pas si ce sa-ti intre in cap si ce nu, poti ajunge departe. Persoanele care s-au ocupat de marketingul tipei Gaga inteleg asta si au stiut cum sa-si trimita si coloreze mesajul. Au stiut si ca tu o vei publica pe blog.

    De ce suntem incuiati? Ca asa suntem educati sa fim, sa nu ne punem intrebari si doar sa primim ce ni se ofera.

    Trebuie sa devenim schimbarea care vrem s-o vedem in lume:)

    RăspundețiȘtergere
  3. eu zic ca romanii sunt sceptici chiar si cu privire la cei de afara. Michael, care a fost si va ramane cel mai mare artist, prin talentul si modestia lui, e si acum blamat pentru toate excentricitatile lui, pe care media le-a dus la extrem.
    Si eu, cat am fost prin strainatate, n-am vazut pe nimeni sa se uite urat la mine, sau la oricine altcineva. Dimpotriva, am primit in schimb zambete.:)
    Dar asa e in Romania si nu stiu cat se poate schimba ceva atata timp cat nu ne schimbam noi. Ideea e ca totul aici se bazeaza pe comercial, mai nou acum vad ca toti au muzica de club, nu exista nicio diversitate. Cat despre originalitate si oarecum iesit din comun, imi vin in minte Corina si Loredana. Loredana se inspira de la Madonna, iar Corina prin look compenseaza...talent prea putin. te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. esti tare fata!! :p my point exactlly!

    RăspundețiȘtergere
  5. E simplu, populatia Romaniei e invechita ca mentalitate, e obsedata pentru pastrarea normalului datorita faptului ca toate lucrurile sunt aiurea in tara noastra :).
    Sunt multe persoane in varsta, sau mid-aged ppl care sunt influentati intr-o anumita parte de cei dintai.
    Intrebarea nu e "de ce daca ar aparea o Lady Gugu la noi ar fi batjocorita" ci mai degraba, de ce toate astea apar "peste ocean" si romanii prefera doar sa fie niste copii ieftine?

    RăspundețiȘtergere
  6. Romanii numai inchisi nu sunt. E o discutie prea mare pentru a fi purtata online. Iar ca om din showbiz ar fi trebuit sa stii mai bine cum stau lucrurile :) Crezi ca Gaga nu e luata la misto acolo ? pe strada? sau in culisele emisiunilor la machiaj sau mai stiu eu unde? nu putem inca fi ca ei pentru ca nu muncim ca ei .

    RăspundețiȘtergere
  7. Lady Gagarutza e o ''originala'' penibila. De ce penibila? pentru ca totul este calculat, pentru ca nu exista naturalete, pentru ca SHOWUL transcede MUZICA. Da, poate ca are voce (cu toate ca am dubii), dar nu as incadra-o la categoria ''cantareata'', ci doar un fel de show-woman. Nu-mi pasa de machiajul sau look-ul excentric, ma deranjeaza simplul fapt ca singurul scop al ei si al INTREGII ECHIPE DIN SPATELE EI este sa epateze. Acesta este scopul principal. si atunci ce mai e?

    RăspundețiȘtergere
  8. Sa nu se creada ca nu apreciez originalitatea. DAR o apreciez pe cea naturala, implicit de calitate. Pana la urma orginalitatea ''lucrata'' mai e originalitate?

    RăspundețiȘtergere
  9. Parerea mea e ca da, mai este, pentru ca un creier a gandit-o.. Lady Gaga e un produs, dar e originala pentru ca se poarta ca atare, nu e doar o masca pe care si-o pune pe scena. Si, din cate stiu, Lady Gaga pana sa iasa la rampa ca artist, a fost compozitor si este in continuare ( piesele sunt compuse de ea) asadar macar sa-i acordam credit pt muzica ..

    RăspundețiȘtergere
  10. In Romania sunt prea multi "destepti" pe metrul patrat! Romania este o tara in care efectul de turma da randament 100%. Iar atunci cand cineva apare cu ceva diferit, intai este criticat iar mai apoi studiat si intr un final daca apare cineva de "afara" cu o parere buna d'abia atunci se schimba intr un fel sau altul situatia! Am dreptate?

    RăspundețiȘtergere
  11. Am ramas muta, de-a dreptul. Varianta asta acustica e SUPERBA. Iar ce sa mai zic de vocea ei? Recunosc, nu sunt neaparat o fana Lady Gaga, dar mi s-a facut pielea de gaina in momentul asta. Oare sunt sanse sa gasesc pe net partitura piesei? Daca o gasesc, jur ca o invat, chiar daca nu am mai exersat la pian de ceva ani buni :P
    Cat despre produsul Lady Gaga, parerea mea e ca oricat de calculata si gandita ar fi toata treaba asta, ea nu ar fi fost in stare sa joace acest "rol" atat de bine, fara sa fi simtit ea ca i se potriveste ca o manusa, ca e pe stilul ei. Nu poti sa iei pe oricine de pe strada si sa o pui sa faca ce face ea, sa se imbrace cum se imbraca ea si asa mai departe.E o tipa originala si unica, care a fost ajutata de cine trebuie, ca sa se exprime prin muzica asa cum simte ea. Respect pentru asta! In Romania nu ai sa vezi niciodata asa ceva, parerea mea. Aici conteaza mai mult ce marime ai la bust si cat de blonda esti.... aaaa, si cu cine ti-o pui, pardon de expresie. Noroc ca ne mai salveaza unele, gen Andra, Nico, Delia Matache, chiar si tu :) Pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  12. Stropinela, intra pe youtube si da search Lady Gaga paparazzi acoustic karaoke.. Nu stiu daca respectivul a postat si linkul partiturii, dar macar by ear poti s-o inveti. :) Te pup

    RăspundețiȘtergere
  13. hai sa stăm strâmb şi să judecăm drept. câte dintre aşa-zisele artiste din românia au vocea pe care o are gaga? şi câte îşi respectă publicul şi cântă cu trupa în spate, aşa cum o face ea? şi fără faze gen "gaga îşi permite" - ţin minte că defunta trupă a.s.i.a. a făcut un turneu cu trupă în spate la un moment dat - deci se poate.
    lady gaga o fi un produs, dar e un produs cu voce. mai rar aşa ceva la "cântăcioasele" noastre. ţin minte că oana nistor (dacă nu mă înşel) spunea la un moment dat că în românia n-are sens să cânţi live, la ce sume modice iei la un concert. cu alte cuvinte, dă-i naibii pe ăia care vin să te vadă - lasă-i să asculte cd-ul, nu?

    RăspundețiȘtergere
  14. Gaga este din punctul meu de vedere un artist complet! Isi compune piesele si sunt absolut convinsa ca singura isi alege tinutele pentru ca nu poti sa fii atat de non-conformist ca ea daca nu traiesti 100%atitudinea pe care o prezinti. Si sa-ti spun problema cu band-ul din Romania.. Noi, spre exemplu, avem un pret cu band, un pret fara band ( evident, sunt alte costuri ). Mereu se alege pretul fara band pt ca trupa pe spate presupune mai multe camere la hotel, un microbuz, tot soiul de statii pt chitari, etc.. deci asta e prima si cea mai importanta problema. Pentru ca talent sigur exista si la alti artisti blamati.

    RăspundețiȘtergere